check
דבר ראש החוג | החוג לספרות כללית והשוואתית

תפריט

צרו קשר

ראש החוג ויועץ לתלמידי בוגר: פרופ' יואב רינון
דוא"ל: yoav.rinon@huji.ac.il

יועץ לתלמידי מוסמך: פרופ' גור זק
דוא"ל: gur.zak@mail.huji.ac.il

רכזת החוג: גב' גל יאנג
טלפון: 02-5883581
דוא"ל: galzohary@savion.huji.ac.il

שעות קבלה: יום א' 14:30-11:30, ימים ב'-ה', 13:00-10:00
בניין מדעי הרוח, חדר 4505 (גוש 5, צבע ירוק)

דבר ראש החוג

 

לימודי ספרות משלבים בתוכם תשוקה, הנאה ואפשרות לשינוי פנימי עמוק. במסגרת הלימודים בחוג לספרות כללית והשוואתית אנו בוחנים את הביטויים השונים של הדמיון האנושי בזמנים ובמרחבים גיאוגרפיים שונים ואת האופן בו ייצגו – ועצבו – ביטויים אלו את המציאות האנושית על שלל גווניה. במובן מהותי, לימודי ספרות הינם מסע להכרת עצמנו והעולם שסביבנו – מסע המאפשר לנו להפוך לאנשים מודעים יותר, מורכבים יותר, ובתקווה גם טובים יותר.  

ללימודי הספרות ישנו גם פן פרקטי מובהק. בעידן שבו טקסטים מסוגים שונים מציפים אותנו כל העת ומכל עבר – מהטלוויזיה, מהעיתון, מהפייסבוק – הרי שהיכולת לקרוא ייצוגים אלו באופן ביקורתי, להבחין בין עיקר לטפל, ולהיות קשובים למשמעויות נרמזות או נסתרות הינה חיונית. לימודי הספרות מלמדים אותנו להיות קוראים קשובים כאלה. מבחינה זו, הכלים הנרכשים במהלך הלימודים בחוג הינם בעלי חשיבות מכרעת גם לסביבה המקצועית הדינמית של ימינו וישרתו את בוגרי החוג בכל נתיב מקצועי בו יבחרו.

היתרון של הלימודים בחוג לספרות כללית והשוואתית טמון בגיוון, ברוחב היריעה ובחופש האינטלקטואלי המוענק לתלמידים. בחוג שלנו אין צורך להתמקד בספרות לאומית אחת, בתקופה אחת, או אפילו בתחום ידע אחד, אלא ניתן – ורצוי – להעמיק במספר ספרויות, תקופות, ותחומי ידע. וירג'יניה וולף וקפקא, רומי וטוני מוריסון, דנטה ודרידה משתלבים יחד בתוכנית הלימודים שלנו מתוך האמונה שהעיסוק המקביל בספרויות לאומיות שונות ובתחומי ידע שונים מאפשר הבנה מעמיקה יותר של היצירה הספציפית על שלל משמעויותיה. כך שאם את או אתה אוהבים ספרות ומחפשים להבין ולחקור יותר לעומק את התפקיד שהספרות ממלאת בחברה האנושית – מקומך אתנו.


יואב רינון

ראש החוג, פרופ' יואב רינון